Todor, Istocescu&Vintilă oferă suport pentru accesarea de finanțări din fonduri publice (structurale și naționale) prin mixarea de specialiști în domeniul finanţărilor din fonduri structurale europene și publice naţionale cu avocați specializați în sectorul public și consultanți financiari.
In furnizarea serviciilor noastre avem ca obiectiv oferirea unor soluţii individualizate in funcţie de nevoile clienţilor nostri, asigurand astfel asistenţă în toate etapele aferente proiectelor de finanţare:
Monitorizarea apelurilor
- Informarea periodică personalizată cu privire la noile apeluri de proiecte finanțate din fonduri structurale fonduri naționale sau finanțatori privați
- Identificarea apelurilor de proiecte concrete pentru care clientul este potențial eligibil, identificarea, prezentarea și clarificarea condițiilor specifice (tehnice, financiare, administrative, legale, parteneriate) pe care solicitantul trebuie să le îndeplinească pentru a fi eligibil sau care afectează obținerea finanțării
- Suport de specialitate tehnic si juridic personalizat în clarificarea prevederilor legale, financiare și fiscale pentru implementarea potențialelor idei de proiect avute în vedere de către solicitant
Evaluare, redactare si depunere de cereri de finanțare pentru solicitanți
- Verificarea eligibilități solicitantului și a ideii de proiect
- Elaborarea, definirea și completarea unui proiect de buget estimat pentru solicitant și parteneri, împreună cu calendarul de executie bugetară asociat
- Redactarea cererii de finanțare în formatele solicitate de autoritățile de management sau organismele intermediare
- Redactarea anexelor cererii de finanțare, cum ar fi analize cost-beneficiu, studii tehnice, studii de fezabilitate, plan de achiziții anual, încadrarea cheltuielilor în categorii de costuri, proiecții financiare pe termen mediu sau lung, oferte tehnice pentru justificarea costurilor cu echipamente specifice sau servicii urmărite a fi achiziționate de solicitant etc
- Suport în obținerea tuturor avizelor, autorizațiilor și/sau certificatelor necesare pentru completarea dosarului de finanțare
- Depunerea dosarului de finanțare, încărcarea informațiilor și documentației necesare în platformele informatice utilizate pentru depunerea proiectelor sau suport în acest sens, cu respectarea cerințelor specifice fiecărui apel de proiecte și a cerințelor clientului
- Urmărirea evoluției procesului de analiză și evaluare a dosarului de finanțare până la emiterea documentului de răspuns de către autoritatea de management competentă
- Sprijin în formularea răspunsurilor la clarificări, contestațiile, adresele către autoritatea de management sau alte autorități competente în legătură cu dosarul de finanțare
Suport în semnarea contractelor de finanțare și îndeplinirea formalităților pentru:
- Obținerea autorizațiilor, documentației, legalizărilor solicitate de finanțator
- Actualizarea secțiunilor cererii de finanțare și a bugetului conform recomandărilor și cerințelor evaluatorilor sau a autorităților care asigură finanțarea
- Pregătirea anexelor specifice cererii de finanțare depuse
- Clarificarea elementelor care țin de planificarea achizițiilor și întocmirea planului de achiziții
- Planificarea financiară (planificare cereri de rambursare, cereri de prefinanțare, cereri de plată)
- Clarificarea, actualizarea și planificarea componentei de HR necesară implementării, inclusiv in ceea ce privește documentarea experienței specifice a experților propuși
- Incărcarea documentelor și informațiilor necesare contractării sau modificării cererii de finanțare aprobate în platformele electronice
- Identificarea de personal tehnic sau de management de proiect de specialitate adecvat pentru completarea echipei de implementare a proiectului
- Reprezentare legală în fața autorității finanțatoare pentru orice pretenții și conflicte de natură juridică între finanțator și client în legătură cu încheierea contractului de finanțare
Managementul proiectelor sau activități suport
- Asistență și monitorizare periodică în perioada de implementare a proiectului, prin:
- – Pregătirea, actualizarea si urmărirea îndeplinirii procedurilor de management interne
- – Suport pentru echipa de management a proiectului pentru planificarea inițială a activităților și urmărirea calendarului de implementare
- – Coordonarea echipei de implementare pentru pregătirea și depunerea actelor adiționale și notificărilor necesare implementării și modificării cererii de finanțare și urmărirea acestora până la aprobare
- – Redactarea de rapoarte preliminare si finale
- – Consultanță si asistență tehnică în derularea procedurilor de achiziție, pregătirea documentației de achiziție, suport pentru implementarea procedurilor de achiziție (publicarea anunțului de intenție, atribuire, invitații adresate participanților, raspunsuri la clarificări, reprezentare juridică în contestațiile la procedurile de achiziție
- – Asistență la depunerea cererilor de rambursare sau de plată periodice, verificarea rapoartelor tehnico-financiare întocmite de echipa de management, ce urmează a fi depuse de solicitant pentru recuperarea sumelor solicitate in cererile de rambursare
- – Consiliere și informare cu privire la legislație aplicabilă, formate utilizate, instrucțiuni noi ale autorităților competente, cu aplicabilitate în implementarea sau justificarea activităților și costurilor proiectului
- – Personal suport (outsouring) pe termen scurt, pentru activități punctuale, de genul întocmirii complete a documentației pentru achiziții, avize si autorizări, suport juridic sau pentru primele cereri de rambursare
- – Urmărirea periodică a gradului de atingere a indicatorilor și rezultatelor asumate prin proiect și propunerea de măsuri corective pentru asigurarea îndeplinirii acestora
- – Reprezentare în fața autorității finanțatoare și altor autorități sau organe de control si audit
- – Orice alte activități necesare asigurării implementării proiectului sau protejării intereselor legale și financiare ale beneficiarului finanțării
- – Suport și asistență după perioada de implementare a proiectului pentru finalizarea procedurilor de transfer de proprietate sau folosință a bunurilor și echipamentelor achizitionate în implementarea proiectului între parteneri, organizarea și depunerea cererii de rambursare finale și a anexelor acesteia, clarificarea rolului și obligațiilor clientului și partenerilor acestuia în ceea ce privește componenta de sustenabilitate a proiectului.
- – Suport și asistență legală și juridică, după perioada de implementare, pentru recuperarea în instanță sau prin proceduri juridice specifice a sumelor de bani sau altor drepturi conexe rezultate pe durata implementării proiectului, în relație cu autoritatea finanțatoare precum și cu partenerii sau furnizorii de bunuri și servicii